“The world is a dangerous place to live in; not because of the people who are evil, but because of the people who don’t do anything about it.”
(Albert Einstein – refugee from Nazi Germany)

Friday, April 9, 2010

Választások2010, Orbán Viktor törvényt sértett


2010.04.09. HVG: Választási törvényt sértett egy kormányfőjelölt(1)

"A Fővárosi Bíróság (FB) végzése szerint Orbán Viktor az óbudai iskolai látogatásával megsértette a választási eljárásról szóló törvényben foglalt jóhiszemű és rendeltetésszerű joggyakorlás alapelvét. A bíróság a Fidesz elnökét eltiltotta a további jogsértéstől. A pénteki végzés jogerős."(2)

____________________
Források, megjegyzések:
(1) http://hvg.hu/itthon/20100409_orban_viktor_valasztas_2010_jogsertes

(2) Szigetvári Viktor, az MSZP kampányfőnöke kifogással fordult az Országos Választási Bizottsághoz (OVB). Az OVB döntése: nem bírálja el a kifogást, ehelyett átteszi az illetékes egyéni választókerületi bizottsághoz. Utóbbi elutasította a kifogást. Szigetvári Viktor ez ellen fellebbezett. A Fővárosi Választási Bizottság (FVB) helybenhagyta a kifogást elutasító, elsőfokú határozatot. Szigetvári Viktor felülvizsgálati kérelmet nyújtott be a Fővárosi Bírósághoz, amely alaposnak minősítette azt.

(3) Az ilyen végzésnek ilyen esetben kb annyi értelme van, mint pl.: ha ellopok egy árustól pl. egy banánt, és ott nyomban meg is eszem, aztán később a bíróság egy elmarasztaló határozatban azt mondja nekem: ejnye, bejnye. A banánt addigra már rég feldolgozta a szervezetem, a vitaminok beépültek a sejtekbe, tehát végülis én nyertem az ügyön. Az árus pedig megszívta, oszt jó napot.

(4) Orbán Viktor a 2006-os parlamenti választások előtt a választási szabályok megszegésére és törvénysértésre biztatta támogatóit, illetve elismerte, hogy ő maga is erre készül: „Engem is piszkálni fognak, mert az ellenfelet elmarasztalta az Országos Választási Bizottság, hogy telefonon országosan még biztattak szavazási részvételre, de következménye nem lett. Úgyhogy én is biztatok szombaton és vasárnap a talpon maradt összes kerületben az én hangomon megy a szavazásra való felhívás, amiért majd engem elmarasztal az Országos Választási Bizottság, a jogászok meg megvédenek, oszt jónapot.”(http://hu.wikipedia.org/wiki/Orb%C3%A1n_Viktor) E törvény elleni engedetlenségre biztatás következményeit nem ismerjük (http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97800004.TV).

No comments:

Post a Comment